شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

در جلسه ای با حضور مسئولین صنعت برق استان و دانشگاه تبریز صورت گرفت:
بررسی نقشه راه برای ایجاد «ریز شبکه برق» در محل دانشگاه تبریز


به منظور ایجاد یک «ریز شبکه برق» در محل دانشگاه تبریز، جلسه‌ای با حضور مدیران صنعت برق استان و دانشگاه تبریز در محل شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.
در این جلسه که با هماهنگی دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات ترتیب یافت، دکتر میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، مهندس کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، مهندس فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و نمایندگان شرکتهای مذکور، دکتر توحیدی دکتر دایی کوزه کنانی، دکتر زارع رئیس و اساتید دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز و تنی چند از مسئولین حضور داشتند.
ابتدا پیرامون تبیین نقشه راه برای ایجاد این «ریز شبکه» بحث و تبادل نظر شد. دکتر روشن میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با اشاره به اینکه کاهش تلفات انتقال انرژی و حرکت به سمت هوشمند سازی سیستم های قدرت، از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است، گفت: الزام به بهره‌برداری اقتصادی از منابع تأمین انرژی، ارزش و اهمیت مدیریت انرژی در سطح مصرف کنندگان ، حرکت به سمت هوشمند سازی شبکه های قدرت و مصرف انرژی را دوچندان می‌کند.
دکتر اسدزاده مدیردفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات و مشاور مدیرعامل در مورد سایر اهداف طرح استقرار یک «ریز شبکه» را ارتقاء دانش فنی بومی، ایجاد یک مرکز نمونه پویا و مطابق با پیشرفت های روز دنیا ، کمک به هوشمندسازی سیستمهای قدرت سراسری، هدایت دانشجویان برای انجام کارهای عملی برای تامین نیازهای داخلی، ایجاد یک مرکز پشتیبان انرژی برای مراکز حساس موجود در مرکز کلانشهر تبریز، پیوند بین علوم مختلف فنی در یک مجموعه کوچک ، رشد صنایع تولید تجهیزات مرتبط و ... عنوان نمودند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان استقرار و ایجاد «ریز شبکه» برق در دانشگاه تبریز به دلیل موقعیت خاص آن را بسیار مهم و کارساز و تحقق این مهم را نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولین استانی و علی‌الخصوص صنعت برق و مخابرات منطقه دانست و جای امیدواری است این حرکت با پتانسیل های موجود قدم مؤثری در رشد و اعتلای صنعت برق شمال غرب کشور باشد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1400/12/01   تعداد بازدید 489     https://azrec.co.ir/blog/u/22578   خانم میرزایی
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض